Hva gjør man dersom man er sykt usikker på hvilken utdanning man skal ta?

Jeg har helt siden jeg var liten sagt at jeg skal bli veterinær – spesialisert på hest. Men i dag er jeg ikke like sikker. Eller en stor del av meg vil dette, men en annen del av meg sier det blir feil å blande sin store hobby med jobb, at det fort kan gå feil. Jeg har jo søkt på veterinær og håper jo jeg kommer inn. Men selve studie er jo råtøft og veldig vanskelig.

Samtidig har jeg også lenge hatt lyst å studere ernæring og helse. Ernæring til mennesker, men også til dyr. Kanskje spesielt for dyr nå etter som jeg har fått litt mer innsikt i dette her på Animal Science.

Bachelor of Science – Nutrition, Food and Health Science heter det kurset jeg «lukter» på nå. Det er i Australia, Melbourne på Victoria University der. Hadde vært veldig gøy, men samtidig er det utrolig langt hjemmefra (selv om jeg har et søskenebarn som bor der nå). Det er langt hjemmefra, store tidsforskjeller og er vanskelig å komme hjem i ferier på grunn av de syke flyprisene, koster rundt 10.000 kr én vei til Oslo.

En annet dilemma er jo, dersom jeg ikke skal begynne på veterinær til høsten, må jeg bestemme meg om jeg skal fortsette med Animal Science i UK eller om jeg skal satse på at jeg kommer inn og begynne på Nutrition i Februar 2010 i Melbourne…

VANSKELIG.

Om det er noen av dere som er innom bloggen min som har tips til å finne ut hva man virkelig vil, eller uansett, så setter jeg pris på litt tilbakemeldinger.

Melbourne

