Jeg er sikkert ikke den eneste som liker å ha kontroll på alt. Jeg må skrive ned når jeg skal gjøre ting, særlig i perioder hvor jeg har mye å gjøre. I fjor på denne tida, fant jeg en svensk nettside hvor man kunne kjøpe almanacker. Jeg ville ikke bare ha en sort kjedelig en, som man kan kjøpe på notabene osv. På http://www.peronligalmanacka.se kan man designe sin egen almanack. Jeg har nettopp bestilt meg en ny en for året 2010/2011. Den mellomste str koster 295,- svenske kroner, så det blir omtrent 250,- norske kroner, noe som jeg ikke synes er så ille.

Arkene i almanacken er tykke og holder bra, permen uttanpå jeg også tykk. Min har vart ett år og ser enda like fin ut, enda den er brukt kjempemasse og har vært med meg ca hele tiden.

Slik ser min gamle ut. (Kan ta bilde av min nye når den kommer, dersom det er av interesse, den er ganske ulik utenpå)

Forsida har jeg ornet selv, er veldig glad i lilla, så valgte å ha lilla forside med hvit skrift og hvitt strikk rundt. Dagene inni får man også ordne selv, det er dette jeg synes er så bra. Jeg har villet hatt en treningsrubrikk, linjer, jobbgreier og «ukens å gjøre»-liste. Det er mer å velge i også. Bakerst har jeg oversikt over 2010 pluss linjeark sider og rute-sider (til feks. regning osv).

Ta en titt innom www.personligalmanacka.se å se! (Skriver dette innlegget fordi jeg er så glad i min almanack, så ville informere dere også om den)

