sany0107Hva gjør man når ingenting man gjør er godt nok? Når man ikke får til noen ting, når alt bare blir feil? Mange kjenner seg igjen i ting som dette, men hva skal man gjøre for å få bort denne følelsen? Det er mange i dette lander og ellers som har mange depressive tanker, som krever alt for mye av seg selv, noe som ikke gjør saken noe bedre. Det at man har altfor mye å gjøre, en full timeplan som såvitt setter av tid til venner og tid til avslapping. Hva skal man gjøre når skole og jobb «styrer» livet?

Mange tar skolen svært serriøst, jeg må innrømme at jeg er en av dem. Skole er viktig for å lykkes her i livet (selvom skolen er nødvendig for å få en god jobb), men man trenger ikke å bli lykkelig av en god utdannelse og en god jobb hvor man tjener mye penger på. Lykken i livet kommer av andre faktorer enn skole og jobb. Lykken i livet kommer av gode venner, god familie, en snill kjærest og det å ha et godt miljø rundt seg. Ingenting av dette kommer av seg selv, man må jobbe for det, hele tiden. Hvis man vil ha et godt miljø, må man sørge for at man bidrar til å få det sånn som man ønsker. Det samme gjelder venner, de kommer og går ikke. Gode venner er der hele tiden, både i dårlige og gode perioder, de stiller opp for hverandre. Så, når man har det veldig ille, med alt mulig, så skal en venn kunne trøste og lytte. Hvordan hadde livet vært uten venner?

Med dette innlegget ville jeg bare få ned litt tanker. Venner er så uhyre viktige, hva skulle man ha gjort uten dem? Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten mine venner! De stiller alltid opp for meg når jeg ikke har det så bra, og de hjelper meg med hva enn det måtte være. Jeg tror jeg har verden beste venner! Man lærer hverandre å kjenne ettersom tiden går, man opplever mye sammen, både negative og positive ting, man har kanskje hatt noen små krangler og noen større, men det gjør vennskapet så mye sterkere enn det var i utgangspunktet!

Og selvom skole og jobb tar mye tid, så er det viktig å sette av tid til venner, familie osv. det er en god avkopling på alt annet man kan bekymre seg over.

Jeg ville ikke byttet mine venner eller familie for noe i verden ❤

annsiktmasker

hanne-og-camilla

(håper ikke dette innlegget ble for rotete..) 🙂

